sunnuntai 10. tammikuuta 2016

Hair!

Tämä postaus tulee olemaan hyvin kuvapainotteinen, kuvaa kuvan jälkeen. Kaivelin tuossa vanhoja kuvakansioitani ihan huvin vuoksi tällä viikolla ja ajattelin, että voisi olla ihan kiva tehdä tälläinen postaus. Jostain kumman syystä kun erilaisia kuvia tähän aiheeseen liittyen on tullut otettua... Pitkän pitkän pitkän valikoinnin jälkeen sain kavennettua tähän lataamani kuvat näihin. Aiheena siis:

2006

Kuva toimi vinkkinä, vastaus on hiukset. Tarkemmin siis omat hiukseni. Luonnostaan tuollaiset perusruskeat. Moneen vuoteen tuollaista kokonaisuutta ei mun hiuksissani ole näkynyt (tyvikasvua lukuunottamatta), sillä niin kauan kuin olen tienannut itse rahaa olen värjännyt hiuksiani. Ja se värien kavalkaadi on ollut vuosien saatossa aika suuri.

2006
Koko yläasteen ajan halusin värjätä hiukseni punaiseksi ja itseasiassa juuri yläasteen jälkeen kokeilinkin punaista hiuksissani saatuani luvan vanhemmiltani. Aluksi sävytteellä, sillä kampaajani suositteli kokeilemaan näin jos en pitäisikään väristä, mutta pian päädyin kestoväriin koska mähän pidin tuosta väristä. Vaikka punainen oli aivan ihana väri yksinään pitkissä hiuksissa, päädyin silti uteliaana ja hiusrintamalla rohkeana ihmisenä leikkimään.

2007

2007
Musta ja punainen sopi niin hyviin yhteen, että pakko niitä oli kokeilla yhdessä eri kohdissa päätä. Arvatkaapa mitä tälläiselle seikkailunhaluiselle kokeilijalle käy kun violetti nousee lempivärikseni yli kaiken? Aivan. Hiuksista löytyi pitkään kolmea väriä eli punaista, mustaa ja violettia, joiden paikka vaihteli.

2008

2009
Hiusten värjäämisen aloittamisesta asti olen aina käyttänyt samaa kampaajaa, itseasiassa en muista minulla olleen pienenä lapsenakaan koskaan ketään muuta kampaajaa. Kuinka sitä silloin olisi halunnut muualle edes mennä kokeilemaan kun hiustenleikkuun jälkeen sai aina hienon kuvion hiuksiinsa jollain upealla värillä? Käytän edelleen samalla kampaajalla, koska mielestäni hän on aivan mahtava: Molemmat olemme aina yhtä innoissamme eri värien laittamisesta ja koska olen aikamoisen avoin kaikelle uudelle, saa mun hiuksillani kokeilla mitä vain.

2010
2010 suurin muutos hiuksissani oli se, että siitä pätkäistiin pitkä polkka. Oli aikalailla eri olo kun olin suurimman osan elämästäni viettänyt liehuletti takamusta hipoen ja yhtäkkiä pituudesta lähti suurin osa. Sen jälkeen olenkin viihtynyt joko puolipitkässä mallissa tai hieman lyhyemmässä.

Tuon vuoden jälkeen olen innostunut oikein kunnolla muista kuin ns luonnollisista väreistä. Musta ja punainen ovat siis saaneet jäädä ja tilalle ovat astuneet vaihtelevasti pinkki ja violetti. Näitä on hiuksissa tullut monia vuosia jo pyöriteltyä vaihdellen pinkkien hiuksien ja violettien hiuksien välillä moneen otteeseen. Loppua ei vielä tälle innostukselle ole näkyvissäkään!

2011


2012
2013

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun piristät päivääni kommentillasi! :)