sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Valikoivaa suurkulutusta

Väliviikko alkaa olla lopuillaan ja jotenkin jäi viimeiselle illalle toi kalenterin tarkastaminen. Samalla katselin Heiaa ja huomasin ettei tällekään viikolle ole erityisemmin kunnon salitreenejä ollut. Mun kroppa on silti kunnon pumpissa! Koko viikko on kulunut töissä kuormaa purkaen, siinä on tullut kyykättyä ja etenkin treenattua ylä- ja keskikroppaa samalla. Tiistain rytminen voimistelu tuntui pakaroissa kaksi päivää ja viimeiset kaksi päivää jalat ovat olleet arkoina Lauran houkuteltua mut tekemään kehonpainolla tehtäviä räjähtäviä jalkaliikkeitä. Venyttelytkään ei auttaneet, sillä tollaista treeniä en ole vähään aikaan tehnyt. Kävely on ollut kuin pingviinillä...

Tällä viikolla on ruokailut menneet hieman tasaisemmin kun koulussa ei tosiaan ole tarvinnut käydä. Olen samalla huomannut, että olen aivan koukussa pariin ruoka-aineeseen. Tähän voisi tietenkin latoa vaikka kuinka monta raaka-ainetta (kröhöm kuten suklaan), mutta tällä viikolla muutama erityinen on ollut kunnon tehokäytössä. Voisin laittaa niitä joka ruokaan ja vaikka kuinka paljon. Nimittäin valkosipuli ja feta.


Kanafetapastaa. Fetasalaattia. Jauhelihafetakastiketta. Fetaa suolaisen nälkään...

Feta vaan sattuu sopimaan ihan jokaikiseen suolaiseen ruokaan. Se antaa siihen niin ihanan hyvää makua. Feta taisi olla mun inhokkeja kun olin pieni nappula, mutta nyt siitä on tullut yksi mun suosikeista.  Fetakuutioita on helppoa laittaa kastikkeisiin, salaattiin haluan laittaa kokonaisen levyn fetaa kun se tuo mieleeni Kreetan matkan :) Mitä enemmän, sen parempi! Eihän sitä avonaista fetapurkkia voi jättää jääkaappiin happanemaan, eihän...?


Valkosipuli on toinen, mitä saisi mun mielestä laittaa kaikkiin ruokiin. Eilen mun oli aivan pakko surauttaa itselleni quacamolea töiden jälkeen. En käytä ollenkaan tavallista sipulia quacamolessani vaan vain valkosipulia. Yhden valkosipulinkynnen per avocado. Eilen tein kolmen avocadon quacamolen, mutta äidin älähtäessä (jotain valkosipulin hajuisesta hengityksestä ja solidaarisuudesta muita kohtaan) laitoin vain kaksi valkosipulinkynttä. Isoimmat kynnet mitä valkosipulista löysin... ;)

Haluaisinkin tietää onko teillä muilla samanlaisia raaka-aineita, joita tykkäätte käyttää ruuanlaitossa jatkuvasti? Jotka vain yksinkertaisesti sopisivat ihan kaikkeen ruokaan?

PS. Huomenna alkaa koulu... Naamasta näkyy tämänhetkinen kiinnostuksen määrä. Saisiko uuden loman kiitos?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun piristät päivääni kommentillasi! :)